De Kracht van het Bewegende Beeld

Posted on Posted in Pixel Blog

Een online video voor jouw bedrijf. Het is dé marketing tool van 2016. Ze worden steeds meer gebruikt om bedrijven in the picture te zetten en kunnen gemakkelijk geplaatst worden op een website of gedeeld worden op sociale media. Het gebruik van video gaat dan ook al een hele tijd in stijgende lijn. En in 2016 zal het nog belangrijker worden.

Online video? Wat?

Het is een verzamelnaam, er zijn namelijk verschillende soorten online video’s. Zo kan je een bedrijf kort voorstellen, van een event blijvende herinnering maken, een product in de kijker zetten, klanten hun persoonlijke mening laten delen, … De mogelijkheden zijn eindeloos in de wereld van online video.

Branded video’s

In het kort: Een “branded video” is bedoeld om consumenten te betrekken. Je kan op deze manier je meerwaarde tonen aan de buitenwereld en duidelijk je diensten aanbieden. Dit kan op zo veel verschillende manieren. Bijvoorbeeld interview’s, een blik achter de schermen, reportage’s, sfeerverslagen, promo’s en meer.

Waar en waarom?

Dankzij een video op de startpagina van een website, weet je meteen waarover de website zal gaan. Het is een snelle en duidelijke manier om alles uit te leggen.
Je kan ook een landingspagina maken voor een product. Studie’s tonen dat de kans tot verkoop dan stijgt met 35% (bron)!

Je video op Facebook plaatsen opent deuren. Het maakt jouw bedrijf of content persoonlijker, wat er voor zorgt dat er sneller wordt doorgeklikt. Sociale video advertenties zijn in 2016 the way to go!

Hoe gaat Pixel Tree te werk voor online video?

Eerste gesprek: We bespreken de behoeften in een persoonlijk gesprek. Op basis hiervan maken wij een offerte op maat.
Pre productie: Nadat de offerte is goedgekeurd maken wij een eerste script. Verdere afspraken worden ook gemaakt.
Productie: Het filmen van het project.
Post productie: De montage van het project. (Maken van de animaties, toevoegen van geluid, kleurcorrecties en verdere).
Oplevering: De video wordt bezorgd bij de klant. Eventuele correcties worden besproken en uitgevoerd, om dan uiteindlijk een afgewerkte video te leveren in de gewenste formaten.